Fraktpolicy

I vår webbutik värdesätter vi vikten av att få dina produkter i tid. Det är därför vi erbjuder snabba och pålitliga fraktalternativ för alla våra kunder inom Europeiska unionen.

  • Alla beställningar behandlas inom 1-2 arbetsdagar.
  • Vi levererar till alla EU-länder.
  • Fraktkostnaden beräknas baserat på vikten och destinationen för din beställning.
  • Vi använder en mängd olika transporttjänster som DPD, DHL, UPS, Hermes, Omniva och lokalt postförskott. Extra leveranskostnad kan tillkomma beroende på vilken budfirma som valts.
  • När din beställning har skickats får du ett spårningsnummer via e-post eller SMS.
  • Observera att vi inte ansvarar för förlorade eller stulna paket. Alla leveransfrågor hanteras av frakttjänsten.
  • Vi skickar inte till postboxar eller andra militära adresser.
  • Vi tar inget ansvar om du använder postboxar, packstationer, förmedlingsställen, speditionsföretag eller offentliga platser som leveransadresser.
  • Leveranstider och avgifter kan variera beroende på destinationsland; Denna information kommer att presenteras i kassan innan du slutför din beställning.

Observera att internationella beställningar kan bli föremål för tull och skatter, något som ska tilläggas är något som mottagaren måste stå för. Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information. Det är kundens ansvar att se till att produkten kan importeras till det land du väljer, utan att bryta mot några lagar.
Om du har några frågor om vår fraktpolicy, vänligen kontakta oss på info@ninerealms.eu

Returpolicy

I vår webbutik vill vi att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning inte är det, accepterar vi returer inom 14 dagar efter mottagandet av din beställning.

  • För att initiera en retur, vänligen kontakta oss på info@ninerealms.eu med ditt ordernummer och orsaken till returen.
  • Vi kommer att förse dig med en returadress och ett RMA-nummer (Return Merchandise Authorization).
  • Varor måste returneras i originalförpackningen, med alla medföljande tillbehör och dokumentation.
  • Varorna måste vara i nytt, oanvänt skick och inte visa några tecken på slitage eller skador.
  • Återbetalningar kommer att utfärdas till den ursprungliga betalningsmetoden inom 14 dagar efter mottagandet av den returnerade varan.
  • Du står själv för kostnaden för returfrakten.
  • Returer som inte uppfyller vår policy kommer inte att accepteras och kommer att skickas tillbaka till dig på din bekostnad.
  • Eventuella gratisgåvor som erhållits med beställningen måste också returneras; I annat fall kommer värdet på gåvorna (baserat på deras rekommenderade försäljningspris) att tas bort från återbetalningen.

Följande varor är undantagna från returrätten:

  • Produkter vars ursprungliga förpackning har skadats.
  • Produkter som returneras efter att returperioden har löpt ut.
  • Oförseglade förångare eller rör vid leverans (för hälsa och hygien).
  • Vaporizers som returneras delvis under garantin måste returneras med alla originalförpackningens komponenter.
  • Lättfördärvliga produkter

Vänligen observera att vi inte accepterar returer av slutförsäljningsartiklar. Om du har fått en skadad eller defekt vara, vänligen kontakta oss omedelbart på info@ninerealms.eu så att vi kan hjälpa dig.

Observera också att du enligt EU:s regler också har rätt till 14 dagars ångerrätt.

Verifiering av Returer

Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddela dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om du godkänns återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också. Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på info@ninerealms.eu.